Grundejerforeningen Gråsten

Nyheder

Tårnby Kommune ændre parkeringszonen bl.a. for Vestamager og Tårnby Stadion

Forslag om nye parkeringszoner i Tårnby Kommune

Tårnby Kommune har besluttet at udvide kommunens 2 parkeringszoner. Der gør kommunen fordi der er et stort pres på parkeringsmulighederne i Tårnby.

Sammenslutningen af Grundejerforeninger i Tårnby Kommune (SGTK) har udtrykt betænkelighed ved kommunens beslutning. 

Ændringerne vedrører bl.a.  Finderupvej og Nybøl Alle. Herud over sker der også ændringer i forhold til:

  • Nulemissionsbiler
  • Firmabiler
  • Værkstedsbiler
  • 12 timers licens.

Kommunens forslag i det udsendte høringsbrev med bilag af 17. september 2021 kan læses her Høring om ændring af parkeringszoner og -licenser (taarnby.dk)

Har medlemmerne kommentarer, indsigelser eller andet som medlemmerne gerne vil gøre Tårnby Kommune opmærksom på, kan du sende tf@taarnby.dk

Bemærk at den formelle høringsfrist er udløbet.

Grundejerforeningens Bestyrelsen har 16. oktober modtaget SGTKs høringssvar til kommunen. Bestyrelsen har ikke behandlet høringssvaret, der er sendt pr. mail til medlemmerne dd. tilsammen med kommunens forslag.

/Formanden, 19. oktober 2021

Vejeftersyn og reparation af vores fælles veje - DEADLINE

Tid til vejeftersyn

Bestyrelsen fortager de kommende måneder "vej-eftersyn" med fokus på nødvendige reparationer og udbedringer.

MEDLEMMERNE kan inden 29. oktober 2021 kommer med evt. ønsker til reparationer/udbedringer på fællesarealerne dvs. vejen.

Skriv og send billede til formanden.

Opdateret 10.10.2021

RENT VAND TIL MØGUNGERNE

Kampagne fra Tårnby Kommune støttet af Sammenslutningen af Grundejerforeninger i Tårnby Kommune.

Fra i dag den 15. marts 2021 starter kampagnen "Rent vand til møgungerne".

Hvad handler kampagnen om? Vi har godt, billigt og rent vand i hanerne, og det skal vi blive ved med, også for vores børn og børnebørns skyld. Derfor skal vi holde op med at bruge sprøjtegifte i vores haver.

Det er Tårnby Forsyning og kommunen er gået sammen med en række andre forsyningselskaber i en fælles kampagne for at opfordre haveejere til at droppe sprøjtegiften og oplyse om naturlige alternativer.

For vi skal passe godt på grundvandet, hvis det også skal være der til de fremtidige generationer.

Som et led i kampagnen er der produceret en sjov film om den gnavne haveejer, der vil af med møgungerne samt en pjece. De findes på kampagnesiden: www.taarnbyforsyning.dk/rentvand  hvor der desuden samlet en del gode råd om naturlige alternativer til sprøjtemidler i haven.

Hjælp med at udbrede budskabet: Sammen med andre grundejerforeninger i Tårnby Kommune er vi selfølgelig med til at sprede budskabet - så vi alle kan blive ved med at have rent drikkevand.

Følg evt. med på Tårnby Forsynings Facebook-side: Tårnby Forsyning, hvor der også vil komme opslag om kampagnen.

/Formanden 15. marts 2021

VIGTIG INFORMATION

16-01-2021

Grundet den nuværende COVID19 situation, har bestyrelsen og suppleanter enstemmigt besluttet at flytte generalforsamlingen 2021. Generalforsamlingen skulle være afholdt i marts 2021.

Generalforsamlingen forventes afholdt i august eller september 2021.

Bestyrelsen vil indtil da administrativt føre foreningens daglige forretninger.

Eventuelle indsigelser bedes sendt skriftligt til formanden.

Pas godt på hinanden i denne særlige tid vi lever i

/Formanden

23-Sept-2020: Efterlysning af fotografier mv.

Ryomgårdsvej med et sommerhus fra omkring 1960 (Tårnby Stads- og Lokalarkiv B433)

Tårnby Stads- og Lokalarkiv efterlyser fotografier af vejfester, fastelavn i grundejerforeningen og andre begivenheder.

Det er en del af vores og Amagers historie og arkivet vil meget gerne modtage det. Særligt om fotografier og særligt fra vores område.

Generelt har arkivet ikke særligt mange nyere fotografier fra 1970 og frem til i dag.

Der drejer sig om hverdagsbilleder som børn der cykler til skole, vejfester i grundejerforeningen, indkøb, butikker og mange andre situationer.

Kontakt: 

Tårnby Stads- og Lokalarkiv

Lone Palm Larsen, Lokalarkivar

Tlf.: 32460500 / 32460545

23-Sept-2020: Foreningens Forhandlingsprotokol og brevordner er afleveret til arkiv.

Forhandlingsprotokol og brevordner med bl.a. referater er afleveret til arkiv.

Grundejerforeningens gamle Forhandlingsprotokol og brevmappe er 23. september 2020 indleveret til Tårnby Kommune Stads- og Lokalarkiv.

Materialet opbevares i henhold til Arkiv- og persondataloven.

Materialet, der er i papirformat, indeholder referater, persondata mv. for perioden 1942-2017.

Oversigt over materialet på Tårnby Stads- og lokalarkiv kan ses her: https://arkiv.dk/vis/5743681

Bestyrelsesmedlemmer kan på arkivet få adgang til materialet.

Gen-indkaldelse til generalforsamling 2020

15-07-2020

I marts 2020 så bestyrelsen sig nødsaget at udskyde generalforsamlingen 2020 grundet COVID-19.

INDKALDELSE TIL GENERALFORSAMLING

Nu gen-indkalder bestyrelsen til generalforsamling. Punkterne på den tidligere fremsendte dagsorden fastholdes.

• Dato: 10. september 2020
• Tid: Kl. 19:00
• Sted: Caféen i Klubhuset, Gemmas Alle 41, 2770 Kastrup

Bemærk: Der er IKKE er spisning til generalforsamlingen, men forhåbentlig kaffe, te, vand og øl.

TILMELDING!
Af praktiske hensyn bedes medlemmerne tilmelde sig på mail eller tilmeldingsblanket til formand@graasten2770.dk Skriv adresse, Navne og hvor mange I kommer, dog max 2.

• Tilmeldingsfrist er 27. august 2020

SPØRGSMÅL: Kontakt bestyrelsen hvis du har spørgsmål.

Vel mødt /Formanden

Generalforsamling udskydes grundet Corona-Virus

11-03-2020

Med afsæt i statsministerens pressemøde dd. om smittefaren ved Coronavirus har bestyrelsen enstemmigt besluttet at udskyde generalforsamlingen.

Generalforsamlingen den 12. marts 2020 er hermed AFLYST.

Generalforsamslingen vil blive afholdt forventeligt i maj eller juni 2020.

Bestyrelsen vil indtil da administrativt føre foreningens forretninger.

Spuling af kloakker

21-01-2020

I dag spuler Kommunen v. TIP TOP Kloakservice, kloakker.

Derfor skal medlemmerne sørger for at slå toiletsædet ned!

Hvis det medføre gener, overløb mv. og der er behov for rengøring på medlemmernes toilet skal I kontakte.

TIP TOP KLOARK SERVICE
Casper Nielsen
81 720 730
cn@tiptopkloak.dk

Bestyrelsen er beklageligvis ikke blevet adviseret om dette.

/Formanden

Kom til Generalforsamling i 2020

27-12-2019

Bestyrelsen har fastsat dato for generalforsamlingen.

Dato: Torsdag 12. marts 2020

Kl.: 18:00

Sted: Tårnby Selskabslokaler, Præstefælledvej 18, 2770 Kastrup

Efter generalforsamlingen. ca. kl. 20:00 tilstræber bestyrelsen at der vil være fællesspisning som i 2019.

Det kunne være så skønt hvis der var lidt flere parceller på generalforsamlingen og det er jo en oplagt mulighed for at hilse på hindanden :-)

Indkaldelsen til generalforsamlingen, kommer i løbet af januar 2020

Bemærk at der er Tilmeldingsfrist.

/Formanden

Tårnby Sorterer - Plast og Metal Affald

Bestyrelsen har, på vegne af foreningen, dd. rettet henvendelse til Kommunen og bedt om der bliver kigget på tømningsfrekvensen af bl.a Plast og metalbeholdere.

Mange beboere fylder plastbeholderen, hurtigere end den tømmes.

Kommunen oplyser at man har fået mange tilsvarende henvendelser. Kommunen vil evaluere ordningen og tømmefrekvenser når den nye ordning har kørt lidt længere.

Beboerne opfordres derfor til at indberette uhensigtsmæssigheder, klager på App'en eller direkte til kommunen.

Tårnby Kommune, Miljø og Byg, Affald Telefon: 32471507

Hvis beboerne har for meget plast. Anbefaler kommunen at plastbeholderne i første omgang bruges til hård plast. I denne situation skal den bløde plast i restaffald eller miljøstationen. 

Gravearbejde Majbøl Alle 25 - 20

07-06-2019

Tårnby kommune har orienteret om der udføres gravearbejde vedr. Tele på MAJBØL ALLE 25 - 20
Fra: Skydning under Majbøl Alle fra vejbane ud for nr. 2 tilhørende Vedbøl Alle frem til nr. 22, herfra grav frem til nr. 20.,Til: Samt frigravning af gas i højre vejside. Kass 502966 Majbøl Alle(2770)

Arbejdet pågår i perioden 24-05-2019 - 10-06-2019.


Ledningsejer: TDC A/S Operations
Entreprenør: Petri & Haugsted A/S
Projektkoordinator: Fiber & Anlæg I/S (Rødovre) , for TDC Operations.

Klager eller andre henvendelser sker til formanden

eller direkte til krw.tf@taarnby.dk

Gravearbejde Majbøl Alle 17-20

26-04-2019

Tårnby Kommune har orienteret om der udføres gravearbejde vedr. Tele på MAJBØL ALLE 17 - 20.

Fra: Splidsehul ud for nr.17, samt et splidsehul ud for nr. 20. Til: Kass 502966 Majbøl Alle(2770).

Arbejdet pågår i perioden 06-05-2019 - 24-05-2019.


Ledningsejer: TDC A/S Operations
Entreprenør: Petri & Haugsted A/S
Projektkoordinator: Fiber & Anlæg I/S (Rødovre) , for TDC Operations.


Klager eller andre henvendelser sker til formanden

eller direkte til krw.tf@taarnby.dk

Gravearbejde

10-04-2019

Grave arbejde vedr. Tele på MAJBØL ALLE 26 - 25

Tårnby Kommune har orienteret om der udføres gravearbejde vedr. Tele på MAJBØL ALLE 26 - 25

Fra: Skydning under vej fra nr. 26 - 25. Frigravning af gas i højre vejkant. Til: Kass 501317 Majbøl Alle(2770).

Arbejdet pågår i perioden 17-04-2019 - 09-05-2019.

Ansvarlig for arbejdet:
Ledningsejer: TDC A/S Operations
Entreprenør: Petri & Haugsted A/S
Projektkoordinator: Fiber & Anlæg I/S (Rødovre) , for TDC Operations.

Klager eller andre henvendelser sker til formanden

eller direkte til krw.tf@taarnby.dk

Gravearbejde

29-03-2019

Gravearbejde vedr. Tele på MAJBØL ALLE 16 - 17

Tårnby Kommune har orienteret om der udføres gravearbejde vedr. Tele på MAJBØL ALLE 16 - 16

Fra: 2 Splidsehuller . 1 Splidsehul hvor de skal ned i madkassen i vejbanen ud for nr. 17 og 1 splidsehul i fortorvet ud for nr. 16.,Til:

Arbejdet pågår i perioden 16-04-2019 - 08-05-2019.

Ansvarlige for arbejdet:
Ledningsejer: TDC A/S Operations
Entreprenør: Petri & Haugsted A/S
Projektkoordinator: Fiber & Anlæg I/S (Rødovre) , for TDC Operations.


Klager eller andre henvendelser sker til formanden

eller direkte til krw .tf @ taarnby .dk :-)

/Formanden

GF Gråsten afholdt Generalforsamling

Gråstens Dirigentklokke

I går den 14. marts 2019 blev der afholdt gerneralforsamling i GF Gråsten. 

Der blev truffet beslutning om:

  • Indskud i foreningen fastsættes til kr. 2.500.
  • Foreningens arbejde med persondata ift. GDPR
  • Sanny Ølholm og Stine Vammen blev nye medlemmer af bestyrelsen

Fra bestyrelsen og foreningen lød der en stor tak til den afgående formand Gunner Larsen og Kasser Kathrina von Hurrall

19 parceller (26 beboer) deltog i generalforsamlingen. 22 parceller (32 beboer) var tilmeldt.

Referat fra generalforsamlingen vil blive offentliggjort inden 1. april 2019 

/ Formanden d. 15. marts 2019

STED FOR GENERALFORSAMLINGEN FLYTTES

26-02-2019

Vigtigt om generalforsamlingen d. 14. marts kl. 18:00

Foreningens generalforsamlig flyttes og afholdes i:

Tårnby Selskabslokaler, Præstefælledvej 18, 2770 Kastrup

Dagsorden der fremgår af hjemmesiden er opdateret med nyt sted. Der udsendes ikke ny dagsorden.

/Formanden.

Tårnby Kommune indfører affaldssortering

26-01-2019

Nye beholdere til restaffald og til sortering af metal- og plastikaffald

I foråret 2019 indfører Tårnby Kommune en ny affaldsordning med beholdere på hjul, og alle, der bor i hus, vil modtage to beholdere:

• En beholder med to rum: et til metalaffald og et til plastikaffald

• En beholder til restaffald (Denne beholder har også to rum for på den måde at tage højde for, at der på sigt skal sorteres madaffald).

Alle borgere vil modtage yderligere information om den nye ordning via et brev i e-Boks i slutningen af januar 2019.

Kommunen orienterer grundejerforeningerne nu, for at man i fællesskab kan forberede husejerne så godt som muligt på den nye ordning.

Læs mere på: https://www.taarnby.dk/borger/natur-og-miljoe/affald

Kontaktperson Tårnby Kommune: Anne Marie Titian Jørgensen, amj.tf@taarnby.dk

På vegne af Tårnby Kommune
/Formanden

Tårnby Kommune udfører gravearbejde vedr. Vand

17-01-2019

Arbejdet pågår 16.- 25. jan. 2019

Der er bl.a. brud på vandledning. Der arbejdes på følgende adresser:

- Kragebøl Alle 10 - 10 vedr. 11

- Majbøl Alle 25 - 25

Ledningsejer: Tårnby Forsyning Vand / Kontaktperson: krw.tf@taarnby.dk

Arbejdet udføres af entreprenør Amager Sanitetsservice & Tonny Jensen VVS A/S / Kontaktperson mh@amagervvs.dk tlf: 40923158

/Formanden

Glædelig Jul til både dig... og din nabo

21. december 2018

Julehyggen er over os!
Julehyggen er over os!
...en årstid til gæster og fester...
...en årstid til gæster og fester...
Hjælp alle flyvende gæster med parkering...
Hjælp alle flyvende gæster med parkering...
...advar din nabo om høj musik og vildfarne raketter
...advar din nabo om høj musik og vildfarne raketter
og ha' en glædelig jul /Formanden
og ha' en glædelig jul /Formanden

lige lidt Gammelt Nyt

07-12-2018

... og minder fra vores lokalområdet

Københavns Stadsarkiv har en unik samling af en af Danmarks helt store dokumentarister Helmer Lund-Hansen.

Nedenfor en lille udvalgt forsmag. Det kan anbefales at se flere på www.kbhbilleder.dk

Amager Strandvej 1933
Amager Strandvej 1933
Foto: Helmer Lund-Hansen
Kongelundsvej 1942
Kongelundsvej 1942
Foto: Helmer Lund-Hansen
Kongelundsvej 1955
Kongelundsvej 1955
Foto: Helmer Lund-Hansen
Amager Fælled 1957
Amager Fælled 1957
Foto: Helmer Lund-Hansen
Kongelundsvej 1978
Kongelundsvej 1978
Foto: Helmer Lund-Hansen

Kom til generalforsamling i 2019

02-12-2018

Bestyrelsen har fastsat dato for generalforsamlingen.

Dato: Torsdag 14. marts 2019

Kl.: 18:00

Sted: Tårnby Selskabslokaler, Præstefælledvej 18, 2770 Kastrup
(Flyttet fra Cafe Indover, Ugandavej 105.)

Efter generalforsamlingen. ca. kl. 20:00 vil der være stegt flæsk og persillesov.

Det kunne være så skønt hvis der var lidt flere parceller på generalforsamlingen og det er jo en oplagt mulighed for at hilse på hindanden :-)

Indkaldelsen til generalforsamlingen, kommer 19. januar 2019

Tilmeldingsfrist er 28. februar 2019

/Formanden

I morgen 27. november starter renovering af vores veje

26-11-2018

Alt afhængigt af vejret – frosten - planlægger brolæggeren, at arbejdet igangsættes i morgen den 27. november 2018. Rennveringen forventes derefter at tage 2-3 dage.

PARKER! venligst, så arbejdet kan foregå uhindret og helst på egen grund.

Se nyhed af 14. november

/Formanden

Renovering af veje

14-11-2018

I løbet af november og december forventes det at der vil blive udført reperationer af div. huller og omkring brøndriste, vejbump mv. på vejene ud for nedenstående adresser:

Kragebøl Allé 14
Kragebøl Allé 18

Majbøl Allé 29
Majbøl Allé 31
Majbøl Allé ved bump

Vedbøl Allé 1
Vedbøl Allé 2
Vedbøl Allé 3
Vedbøl Allé 4
Vedbøl Allé 6
Vedbøl Allé 20


PARKER! derfor biler så arbejdet kan ske ugenert.

Arbejdet udføres af Entreprenør og Brolægger Jim Marschall efter aftale med bestyrelsen.

Information om arbejdets Start oplyses når datoerne er endeligt fastlagt.

/Formanden

Persondata og gundejerforeningens medlemmer

21-11-2018

Formanden, Konstitueret, og den afgået formand deltog dags dato i Formandsmødet for "Sammenslutningen af grundejerforeninger i Tårnby Kommune".

Emnet for mødet var GDPR der er EU's Persondataforordning

Persondataforordningen definere bl.a.:
- Hvilke data foreningen må registerer på medlemmerne.
- Hvordan foreningen skal/må behandle data.
- Hvordan data skal opbevares.
- Hvordan data må bruges.

Forordningen skal beskytte misbrug af personeres data ved b.a,
- Krav om samtykke til brug af data.
- Retten til at blive glemt.
- Retten til egne data.
- Forordningen definere regler for.

Det stiller selvsagt en række krav til foreningens organisation, drift, processer og systemer - bl.a. Bogholderri-system, hjemmeside, databehandleraftaler opbevaring af mails, medlemslister, referater og meget andet.

Ovenstående efterlader en opgave til foreningen.

BEMÆRK !!!
Til brug for bestyrelsens arbejde og foreningens drift fx. Indkaldelse til generalforsamling, Opkrævning af Kontingent og Indskud, Distribution af Nyheder) opbevarer og behandler foreningen, bestyrelsen, revisorer og suppleanter typisk følgende data på foreningens medlemmer:
- Navn/Efternavn
- Adressse
- Telefonnummer
- e-mail

Medlemmer bedes kontakte foreningen, såfremt et medlem finder andledning hertil. (Husk medlemskab af foreningen er obligatorisk)

NEXT STEP:
Bestyrelsen vil drøfte foreningens håntering af GDPR og orientere yderligere herom på generalforsamlingen 2019.

Det er formandens forventning at foreningen har en politik og process for håndtering af persondata på plads inden udgangen af 2019 - evt. i samarbejde med "Sammenslutningen af grundejerforeninger i Tårnby Kommune"

/Formanden

Snerydning 2018-2019

I perioden fra 1. oktober 2018 til 31. april 2019 er der indgået aftale om snerydning v. Anlægsgartner John Larsson.

Aftalen indbefatter:

  • Snerydning af fortov og vej.
  • Snerydning starter senest 3 timer efter snefaldets ophør(v. min. 1 cm sne), eller hvis der ikke er farbart.
  • Snerydningen vil så vidt muligt starte før kl. 07.00 og ikke efter kl. 21.30.
  • Der vil blive kørt med kost eller sneskjold efter behov.
  • Der vil fortrinsvist blive fejet med kost på fortovet, ved evt. kraftigt snefald med sneskjold.

Aftalen omfatter IKKE glatførebekæmpelse/Saltning

Klager: Kontakt bestyrelsesmedlem Dan Zwicki på mobil: 9955 2119 - der vartager foreningens samlet kordinering med snerydnings-firmaet.

Er du klar til at få ryddet? Sørg for at dit fortorv er farbart så snerydningen/maskinerne kan passere uhindret. Dvs. hække er klippet og der ikke er andre utilsigtet forhindringer.

PARKER! derfor helst biler på egen grund således rydningen kan ske ugenert på både veje og fortorv - dvs. så maskinerne kan komme forbi med deres koste og sneskjold.